...

"Мухата днес" е място за споделяне. Споделяне, преди всичко, на личен опит при риболов с муха и шнур (flyfishing), а после на всичко останало, свързано и не чак толкова свързано с това великолепно хоби! Ще пиша за неща, които не срещам в "Net"-а, а смятам за интересни. Текстовете, картинките и идеите - всичко е авторско. На края ще намерите и снимки, които винаги показват повече и ме "зареждат". Надявам се и вас!


06 септември, 2010

Проверен успех с “Red Tag” - Variant

Преди мухата..Допълних темата за Златоград (http://muhatadnes.blogspot.com/2010/09/blog-post.html)

Винаги съм ги носил със себе си и много рядко съм ги ползвал, до този момент. Мухата днес е “Red Tag” - Variant, която много ме радва напоследък.Знаете, кефалите капризничат в последните седмици, да не кажа месец. Има и такива, които категорично не искат да взимат, независимо от мухите, които им предлагаме. В много от случаите рибата идва, стои под мухата и просто не взима. Плаши се като придърпаш и изчезва, ако упорстваш. Криеш се, „таиш се” :-), както казваше един приятел, а резултатът - все един и същ. Трудни риби с несигурен резултат. Оказва се, че ако се закачи някой клен, то не е задължително да е за устната. Я за хрилен капак , я от горе на „носа”. Естествено пробвах различни варианти. Единият от тях се оказа доста успешен и за това го споделям. Така го и нарекох – вариант. Проста работа.. в смисъл проста муха, лесна за правене. Най-хубавото - никакъв проблем с трайността и. Не е класическият “Red tag”, въпреки, че е със същите елементи.За правене – лесно е.. Препоръчително е да се подберат по-меки пера за хакъл.. Малко по-остри са тези,които ползвах от колкото ми се искаше. Все пак е мокра мухата. Ползвах каквото намерих. Изпокъсах доста мухи във водораслите и се наложи да понаправя „по спешност”. Не съм се заигравал с качество и прецизност. Важното е да „работи”. Който иска – да си ги доизкусурява.Този "Tag" работи потънал. Подаване на дистанция.. изчакване на първата реакция на рибата. Ако вземе – вземе. Ако не стане веднага при падането, започваш леко придръпване с паузи. Ако усетиш, че рибата се е заинтересувала след придърпването, внимателно ускоряваш честотата и скоростта на придръпванията и съкращаваш паузите между тях. Една скоба: Не мога да не отбележа невероятното усещане за заиграване с рибата отсреща! Контактът точно в този момент е пълен..още в заиграването.. Дори и да не я хванеш - струва си! Страхотно е!
И тогава се слува случката. Вълната от кефала постепенно настига предполагаемото място от воденето на мократа муха и въдицата натежава изведнъж.Остава само да добавиш малко в засечката. Вече може да не бързаш и спокойно да изведеш „бабанкото” от трудната за вадене зона. Така беше и на Вит, и на Стара речка, и на Янтра,и на Огоста, Росица и на още няколко реки.. и язовири. Една от екстрите на тази методика е възможността от едно и също място да извадиш повече риби. Воденето на мократа муха е доста по фино и леко, за разлика от класическите „джапанки”, „коркове” и всякаква други „детски играчки”. Цопват значително по-фино и не ги плаши. Рибата взима уверено и без всякакво колебание. Проблем има единствено в подбора на размера. Ако е на много малка кука, при падането си не прави достатъчно впечатление на рибите. Т.е. трябва да е поне 12- ка/ от по-дебелите/ за да цопне, макар и леко. На татък е ясно.. водиш под повърхността и нещата просто се случват.Та, така.. Приятен риболов на опитващите, пожелавам. И не забравяйте, че тази муха е чест повод за „трофейни” изненади! Както каза Тео за големите пъстърви, ” голямата риба не се показва, когато взима!” У дома си е !:-) `Що да не похапне на спокойствие и сигурност!
Д-р Косьо

5 коментара:

  1. Първите мухи, различни от джапанките, които купих /преди да започна да се опитвам да си ги връзвам сам/ много приличаха на тези Red Tag. С единствената разлика, че вместо паунови пера, по спомен бяха някакви разчорлени вълнени конци.
    Ловяха наистина страхотно /поне по спомени :)/
    А тотално бях забравил за тях - мерси много -още довечера ще навържа няколко: )

    п.с Купих ги от едно дюкянче в Златоград. /очевидно прашасваха там от години/ Показах единствената оцеляла на Иван като бях натам в началото на лятото, но той категорично отрече да има нещо общо със случая : )
    второ п.с - от същото място купих и някакви други пеперудоподобни мухи, които се оказа впоследствие, че били за сьомга :)

    ОтговорИзтриване
  2. Тези незнайни магазинчета са ми любими! Не веднъж се натъквам на невероятни уникати в тях. Така се сдобих и с една мухарка- оригинална "Мичелка" за 20 Eu! E, без калъфче..,но го "преглътнах" някак! с дълбока въздишка на съжаление.:-) Златоградските мушици ги връзва Иво.. страхотен мухоплетец е станал! Усещам ,че май предпочита плетството пред риболова!:-( Ще се наложи да го полекувам на място! :-) с някоя местна пъстърветина!

    ОтговорИзтриване
  3. И аз я пробвах тая муха -работи.Рибите които хванах в понеделник в долното течение на Вит бяха предимно на нея.На събора в Орешака питах Тео ловят ли кефал там и на каква муха ,казами ,че ловят и именно на Red tag.Досега не анмираше мсто в кутията ми ,но след репортажите ти с нея вече има цял сектор в кутията ми.

    ОтговорИзтриване
  4. Направи ми впечатление, че с "класиката" става по-трудно. Стои някак на повърхността и не я взимат с такъв мерак. Потопената явно е по "безопасна"! Кефи ме този риболов. Рибките с нея се множат не линейно, а прогресивно! И аз съм ги надиплил вече.. и на по-серизни куки даже!

    ОтговорИзтриване
  5. Да,наистина,и аз бях язабравил тази мухичка.Благодаря за споделеното!Ще се пробва моментално!

    ОтговорИзтриване

Коментари