...

"Мухата днес" е място за споделяне. Споделяне, преди всичко, на личен опит при риболов с муха и шнур (flyfishing), а после на всичко останало, свързано и не чак толкова свързано с това великолепно хоби! Ще пиша за неща, които не срещам в "Net"-а, а смятам за интересни. Текстовете, картинките и идеите - всичко е авторско. На края ще намерите и снимки, които винаги показват повече и ме "зареждат". Надявам се и вас!


05 декември, 2009

"Огоста"-та в неподходящо време..

Дойде време да драсна някой ред.. И така .. още сънени и неоринетирани се оказваме в една мъгла на път за Огоста.. Харесвва ми тази река.Почти всеки път ме изненадва с нещо.. Един път видях риба с големината на орка да скача на десет метра от мен! За пръв път видях люспа с размер на стъкло на модерен мъжки часовник - тип водомер! А като си погледнах после в кутията, всички мухи ми изгреждаха като бъзери на 24-ки.. Единственото решение бе да ги метна заедно с кутията.. поне да ми обърне някакво внимание! Друг път.. както си ловях ...на място пълно с кленове ми се изметка една мъздруга.. . Мъздругите са стадни.. и много ме изненада присъствието и точно на това нетипично място.Далече от Голямата река. Обикновено са в долното течение..до Дунав. Трети път.. отивам - по-мътна река не съм виждал в живота си .. само камъни не плуваха по нея.. Отивам на 10-тина километра на долу по течението .. и с неподправена изненада установявам, че реката е по-бистра Бистрица! Ледено студена и невероятно чиста.. Броих камъчетата по дъното. Четвърти път .. игра на распер! Втреперих се от гледката! Пети път .. намерих една омотана в някакви тежести щука.. Въобще .. всеки път по нещо.. Е, този път нещото беше,че не искаше да дава риби!!! Къде ли не я търсих.. Рибата като за мухарка ,де .. От моста видяхме две неща. Първото беше невероятното скупчване на уклей.. хиляди уклеи в рамките на около 5-6 квадратни метра.. Стояха и почти не се движеха .. Изглеждаха като голям заспал кит в реката. Друго.. Множество разкошни бели мрени, които стопяваха нервите на риболовците с бясните си скокове..От моста ги виждахме чудесно.. плавно се моткаха зад един праг, между водораслите..Ясно беше ,че няма да ги хванем.. Не се и опитах.. Проверих и няколко познати заливчета.. Слава Богу - поне някаква игра.. Тук там се меткаха кленчета.. в най-тихото, но на места на границата с течаща вода. Имаше и единични вдигания на по-големи риби.С интерес -колкото да се разочароват от мухата/те/ миРеших да поекспериментирам с мухите. Все пак вече намерих къде има някакви риби. веднага признавам.. Кълването практически не зависеше от вида муха, която подавах! Единственото, което ми направи впечатление .. малко по сигурно се чувствах подавайки любимата ми за тази година .. малка джапанка/14-ка/ с лъскав зелен /почти електриков/ корем. Останалите мухи работеха еднакво - лошо. Подхапнахме, поиграхме си. Направих тези снимки и беж на една друга река.Е, тук вече много ми хареса. С първите няколко подавания оттървах "капо"-то. Дребосък разбира се. Малко по-нагоре срещу течението намерих едно тихо място с паднало дърво. Подадох между клоните му и зачаках. Подавам мухата и чакам, чакам, чакам.. колкото издържат нервите. По някое време се вдига риба и отнася мухата! Не се вижда. Не се знае кога да засека. Взимането пак е несигурно, но все пак от три/четири вдигания - по една риба се закача. Изчерпа се и това място - 4-5 риби. Продължих още по нагоре срещу течението. Вървя и гледам едни огромни кръгове.Реката е малка, а кръговете големи.. Хм...мм.. Какво ли е това? Позагледах се .. Да, имаше и големи кленове, но основно бяха бялкащите по дъното скобари. В огромно количество! С размери от половинка до кило и нагоре! Колкото и красива, гледката беше мухарски отчайваща. Нищо добро не предвещаваше за мухарската душа.. Чувал съм, че където има много скобар, няма кленове. Не съм убеден ,че е така. Ловил съм на такива места и то доста успешно. Може би правилото не важи навсякъде, все пак. Продължавам нагоре. Както си блея и си подавам. Разчитайки на дребосъка, да ме заиграе.. Вървя срещу течението и се чудя дали да приключвам за днес. Подавам разсеяно за пореден път в едно относително перспективно място за ....ултра едър - десетсантиметров клендак!.. Такива бяха! :-) ...И като ми зъвъртя нещо мухата едвам засякох .. Колкото да отскубна мухата си от единствената 35-40 см-ва риба, пожeлала днес да ме зарадва. От къде на къде ще ми яде мухата! Цял ден я пазя някой да не я налапа! Та, тя ли! :-( Идваше ми да да си ударя въдицата в зеемята от яд. Цял ден я търсих и накрая така "левашки" подходих.. но, .. !Това е. Който спи ...не "фаща!!!
Д-р Косьо

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Коментари