...

"Мухата днес" е място за споделяне. Споделяне, преди всичко, на личен опит при риболов с муха и шнур (flyfishing), а после на всичко останало, свързано и не чак толкова свързано с това великолепно хоби! Ще пиша за неща, които не срещам в "Net"-а, а смятам за интересни. Текстовете, картинките и идеите - всичко е авторско. На края ще намерите и снимки, които винаги показват повече и ме "зареждат". Надявам се и вас!


15 януари, 2011

"Loop"- диспенсър - малките удобства

Хм.м.м. отдавна исках да си го купя.
Цената вече е приемлива. Та, за това!

Удобството е видно. Размер като една "дебела" ролка, а побира четири вида типети. Всяка ролка е с различен цвят. Аз съм си ги подредил така: по-тънко влакно - по-светъл цвят. Влакната минават през гума, която пречи на влакното да се "върне". Под четирите тънки пръстеновидни ролки има още една, разделена на три сектора. Тези сектори няма как се въртят независимо! На тях можете да си навиете още типети, а можете да си приготвите и цели лидери, както съм направил аз. В средата, под капачето, има място за други дреболии.
Има едно такова правило, може да сте го чували:
"Не трябва да се ходи за риба с празен джоб на елека".
Ако продължа логиката.. " и празна кутийка", например в лидер диспесъра. Така, че сложете и там нещичко. Например стоманените халкички за бърза смяна на мухи - на края на типета. Или тези за връзка между плетения щукарски повод и основното влакно на лидера. Готовите поводи за щука-също са за там. А защо не и маркерите, ако ловите с такива.

Сега - за малките, но задължителни "подобрения". Първо - необходимо е да се върже. Предвидени са отвори. На снимката съм реализирал един вариант - с "плетеняк" за сигурност. Друго подобрение е да се направи втора дупчица на 4-те пръстена-макари. Както са с една дупка - няма как да се закрепи началото на типета за да се навие. Дупчица се прави се много лесно с нагрята игла. Трето - същият проблем стои и за вътрешните три "ролки". Варианти- много. Може пак с дупчици. А може и с "улеи - тип кука" в стените на ролката. Трябва ви и нещо, което да придържа влакната да не се саморазвиват. Сложил съм ластичета, за сега, но това няма да е трайното решение.

Друго неудобство е трудността при навиването. Но само, ако си нямате навивачка за шнурове. С нея става много лесно. Трябва ви само едно парче изолационна микропореста изолационна тръба - около 3-4 см.с дебелина около 2-3 см. и да го наденето на навивачката. Готови сте! Много е лесно. На оригиналната опаковка е написано, че се прадават предварително навити с типети, ролки, но.. някъде "там". Пък и колко ли ще струват?! (Снимка по някое време ще направя, че сега ме мързи да разглобявам и сглобявам всичко наново;-()
Сега вече съм в готовност за нови предизвикателства. Имам още два свободни от ролки джоба в елека, които мога да напълня с нови кутии с мухи, нимфи и стримери,
благодарение на "Loop"- диспенсъра! Компактно и практично.
Д-р Косьо

4 коментара:

  1. Здравей,хубави снимки -направо като за реклама!
    А придобивката си я бива, аз го ползвам почти година и съм много доволен . Не мина без подобрения и при мен, може би още не си забелязал, но тези ушички, които се завъртат при зглобяването нищо не ги спира да се върнат в каналите,затова съм направил по няколко ,,контри,, от двете им страни.Иначе ,ако се саморазглоби на реката, можеш да си представиш.....

    ОтговорИзтриване
  2. Така е! Направи ми впечатление,че са прекалено фини и съответно ненадеждни.
    Би, ли описал твоето решение за "контрите"?!

    ОтговорИзтриване
  3. С нагорещено шило направих по няколко дупки от двете им страни. От горещото пластмасата се издига и става като кратер. Опитай първо на нещо друго/различните пластмаси реагират различно/ Ще стане и с малка отверка-може би по-добре

    ОтговорИзтриване

Коментари