...

"Мухата днес" е място за споделяне. Споделяне, преди всичко, на личен опит при риболов с муха и шнур (flyfishing), а после на всичко останало, свързано и не чак толкова свързано с това великолепно хоби! Ще пиша за неща, които не срещам в "Net"-а, а смятам за интересни. Текстовете, картинките и идеите - всичко е авторско. На края ще намерите и снимки, които винаги показват повече и ме "зареждат". Надявам се и вас!


05 октомври, 2010

В отговор на Стоян - За "Попова лъжичка"

Има и неща,които никак не ме радват.
Извини ме Стояне, че общуваме по този ненормален начин!
Ще ти отговоря защото мисля ще е полезно за повече колеги.

Стоян написа :
"Роска мухата си е едно към едно с тази която съм посочил.
Така както си го написал се едно Косьо го е написал. Много ви облъчва. Нема лошо де, за него нещо щом не го е показал и направил тоѝ дори и да е като неговото а определено в повечето случаи е много по-добре направено от неговите се е различно и не става. Между другото намерих неколко версии на сръбската попова лъжичка, коя ли е истинската? Да не се окаже, че е изследвал грешния и вариант а с оригинала да се дърпат повече расперчета. Как ли другите хора дърпат распери и не само с такива мухи кат дори и не са чували за нашите теориите за сръбската п. лъжичка? Маѝ не са пропуснали много.
А за цветовете на стримерите за тази риба ви ги показа румънеца както и негови стримери ти знаеш коѝ румънец. И до сега работиш с тези цветове, както и стримерите са подобни с неговите.
Иначе Роска поздравления за добрите распери. Много добър филм си направил и много му се кефя.
С горното не се заяждам, просто изказвам мое мнение. Казвам това за всеки случаѝ за да не си помисли некоѝ нещо друго."


Стояне,
Никак не ми е приятно, да ми вменяваш поведение. Никога, никого не облъчвам. Ходя и сам на риболов! Хората, които споделят риболовите ми си имат собствени глави на раменете. Обидно! Имай пред вид, че в момента в който стъпим на реката се разделяме. Всеки е с неговата си схема, с неговото си мислене и с неговият си опит. Да, вечерта може и да обсъдим по нещо. Най-вече резулатите и емоцията от риболова. Няма по-добро от споделеното. Всеки си лови с нещо, което сам си е избрал, пробвал и харесал. На мен ми е все тая, кой с какво лови. Аз си харесам нещо - и си го "копая", докато работи. Да, определено искам да разбера защо работи. И какво точно от него работи. В това не виждам нищо лошо. Резултати има и с други техники и с други мухи. Никой не ги оспорва, даже напротив. Искам да се показват все повече работещи схеми, но не такива изсмукани от пръстите си и от Net-а, а пробвани в реални условия - на място. Искам реални схеми от практически риболов. Мислиш ли, че е трудно да се напълни пространството с хубави картинки? Коя от коя по "засукани" и теоретично-успешни? Никакъв проблем не е. Така правят много колеги. Харесат си нещо и го споделят. И не само за мухи. А дали работи? Кой го е грижа?! Нали изглежда естетично! Е, мерси за такъв подход. Аз си пиша направо. Пробвах – става, пробвах- не става. Който е дошъл е видял и преценил. Да ми говорят, че нещо си било работело някъде си. Хубаво. Добре.. Е, и?! Мога да се изкажа само за това, което лично съм пробвал. Правя си мухи и си ловя рибки. Понякога малко, понякога много, понякога малки, понякога не толкова малки. Понякога екзотични. Понякога- особено екзотични, като скобарите на суха, например или сабицата по Златоградско. Това се получава по една единствена очевидна причина - че съм на реката. Ако не си на реката - няма да ловиш! Гледам поведението на рибите и ги опитвам. Всеки може да го направи. А защо не го прави?! Вероятно, защото е по- лесно през клавиатурата да се дава акъл. Росен лови распери на стримери! Много ги лови и то от години! Той ме светна за тази впечатляваща с агресивността си риба. Благодарен съм му за което. Подари ми от неговите стримери! Сега си е променил стримерите по една единствена причина.. експериментира! Подобрил резултата – Дай Боже всекиму! Е и какво лошо видя в това?! Не трябваше ли? Или просто не трябваше да споделя ,че го е видял от мен?! Тогава всичко щеше да бъде наред! И филма щеше да е още по-хубав, вероятно! От първият ден на реката за распери ловя с „Попова лъжичка”. Каквато ми попадна! Наблюдавайки поведението на распера, реших, че тя, по поведение, е много близка до това с което естествено се храни распера. Това, че се нарича „попова лъжичка” въобще не е важно. Важно е как променя водата в зоната в която падне и се движи. Поведението и въобще не прилича на поведението на истинската попова лъжичка. Смисълът е съвсем друг! И цветът до някъде е от значение. Писах вече- сега е актуално крещящо жълтото с червено петно. Даже не знам какво е написал и показал румънеца ти! Пет успешни риболова потвърдиха цветовете! Е,..? Това са нещата, които дразнят распера по Янтра да атакува. Същото, вероятно,може да се постигне по по различни начини. Аз избрах този! Имам резултат. Това ли е лошото? Не видях на Росен стримерите да са такива - с жълто и червено?! Това, че колегите са видели, че нещо от схемата работи и са го харесали си е тяхно решение. Да крия ли?! Не се дразни от подобно поведение. И аз бих постъпил по същият начин. Както и всеки друг. Помолих Тео да събере малко повече инфо за опита на германските распероловци-мухари.Обеща ми. Чакам инфо! Ако ти имаш – давай! Ще пробвам веднага и то пълноценно! Тази риба е неворятно предизвикателна и изпитвам изключително любопитство към всеки аспект от този риболов! Не пренебрегвам нищо! Напротив! Търся най-ефективната примамка и ще продължавам да я търся и усъвършенствам!

Форумите се опорочиха и не е възможно воденето на нормален диалог. К`вото мога - го правя извън. В момента в който сме заедно на реката, сам ще се убедиш, че нещата са съвсем различни от това което се вижда през компютъра! Както се случва и по срещите "на живо". Радвам се когато колегите хващат и са доволни от риболовите си. Радвам се и когато го споделят!
Правя всичко възможно тези моменти да са все повече и все по-пълни. Не се дразни, а просто ела! Връзваме на масата и после на реката! Просто е ! Wellcome!
Д-р Косьо

п.с.1
Снимките са на "расперче"-та, както ги наричаш само и единствено, ако съм ги хванал аз !?
Е, такива има - такива хващам! :-)
Хванатите от други и на Росен винаги са "РАСПЕРИ"!
`Що така?!
п.с.2
За протокола- да е ясно. Поне до сега ловя распери предимно с готови (купешки) сръбски "Попови Лъжички". Ползвал съм три-четири готови модела от два производителя. Някои неща в тях ми харесват, някои не. Свой модел още нямам, но много скоро ще имам! Скъсах наличните. Ща, или не ща, ще трябва да си направя. Вече съм наясно как трябва да изглеждат и как да "работят". Впрочем, по-горе съм описал основното. Единствената ми "заслуга", в случая е, че си признах удобството да ловя с нея распери вместо кленове. Може би най-важното от предимствата и -малка, лека е и не изисква висок клас тъкъми !!!, Удобна е. Особено лесна е за управление във водата..Ефективна! В цветово отношение- последният път,(за учудване!), работеше чисто черната "Димовка"/ нищо общо - със стримерите на Росен!/ А иначе - определено с жълтият корем с червеното петно си беше екстра. Кафявата определено не работеше! Черната тогава също!
Е,? Не виждам за какво е спорът? По точно поредното безсмислено заяждане..Че и други си го отнесоха..?!

4 коментара:

  1. Аз лично гледах как Оливър Едуардс връзва същата "попова лъжичка" в едно филмче, така че си признайте двамата с Роската, за да не стават сакатлъци!

    И ако мислите, че последните няколко репортажа не са облъчили някого - жестоко се лъжете. Според мен в София вече не остана материал за стримери по магазините ;-)

    ОтговорИзтриване
  2. Признавам си всичко каквото трябва :-), зaщото се пише "распер", а се чете "Неизчерпаем източник на лъчение от неочаквани посоки с непредвидими последствия "! :-)
    Между другото още не съм правил копия на "Попова Лъжичка" специално за расперолов! Чичко Оли за к`ви риби я показа?

    ОтговорИзтриване
  3. По добре да си ловим рибите и да не правим от мухата слон..., никой не познава мухите по-добре от рибите !!!

    ОтговорИзтриване
  4. D-r Kosio,
    БЛАГОДАРЯ за това, което споделяш...и което ще споделяш!!!

    ps: Пичове, "Не четете списания за красота, те ви карат да се чувствате грозни" - извадка от една песен

    ОтговорИзтриване

Коментари