...

"Мухата днес" е място за споделяне. Споделяне, преди всичко, на личен опит при риболов с муха и шнур (flyfishing), а после на всичко останало, свързано и не чак толкова свързано с това великолепно хоби! Ще пиша за неща, които не срещам в "Net"-а, а смятам за интересни. Текстовете, картинките и идеите - всичко е авторско. На края ще намерите и снимки, които винаги показват повече и ме "зареждат". Надявам се и вас!


06 октомври, 2010

Мократа муха на Младши

...една муха, която отдавна не ми дава мира.

Тези дни в интернет пространството се начетох за авторските права на тази или онази муха. Аз като пълен новобранец и лаик се обърках напълно и реших, че точно сега е момента да обнародвам и споделя едно от своите открития за сезона.
Мен е много трудно да ме обвинят в плагиатство, защото:
1. Нямам почти никакви познания и обща култура за мухите.
2. Никога не съм чувал за явно велики мухувръзвачи, които вече са измислили всички мухи на света / а и във всички възможни светове/ и на нас не ни остава нищо друго освен да се опитаме да ги вържем още по-красиво!
3. Не ми пука. Имунизиран съм от най - ранно детство. Когато композирах музика, винаги в крайна сметка се оказваше, че някой някъде е изсвирил нещо подобно и всички казваха, че съм го откраднал. Никой никога не поиска да повярва. До ден днешен никой не ми вярва, че суперхита на Крейнбърис „Зомби” го измислихме аз и Кольо Бояджиев от Варна много години, преди изобщо да прозвучи по MTV! Дори свидетелите започнаха да се отмятат с годините...Както и да е :-)
Ще карам по същество. Мократа муха на Младши лови риби. Щом дори той успява да хваща не лоши риби с нея, значи е великолепна муха.
Имах желанието да я снимам поетапно, обаче е толкова елементарна и отделно имам такива огромни проблеми със снимането /което си личи от приложените картинки/, че се отказах.

Най – общо: тялото е от паунови пера, към средата се разчленява с копринен конец /цвят по желание – червено, жълто, оранжево/ и главата е от малко парче черна джапанка. Перчемите ги правя и в тъмни и светли тонове, като определено светлото окосмение дава по-добри резултати досега. Както и червеното пръстенче.
Според опита ми, оптималната комбинация е червено и светли косми. Тази комбинация ме зарадва с десетки едри кленове в Южна България, както и с първия ми распер в Северна.
Пробвайте я. Нищо не струва : )

Ники (Младши)

4 коментара:

  1. Младши, за първата се брой „облъчен”, за втората – не! :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Лошото е, че втората се опитах да я вържа като първата, обаче не се получи...Така, че не знам как да броя : )))

    ОтговорИзтриване
  3. Младши,пробвай да вържеш 3-та може да прилича на една от първите 2 :-)

    ОтговорИзтриване
  4. Вързах, Илиане - ти защо мислиш, че не е снимана ? : )))

    ОтговорИзтриване

Коментари